Τεχνολογία υπολογιστών. Αρχιτεκτονική συνόλου εντολών. Συστήματα πολυπύρηνων επεξεργαστών. Υλοποίηση διοχέτευσης για αύξηση της απόδοσης του επεξεργαστή: εξαρτήσεις, προώθηση αποτελεσμάτων (forwarding), αναμονή (stall), καθυστερημένη διακλάδωση. Ιεραρχία συστήματος μνήμης-μνήμη cache. Παραλληλία επιπέδου εντολών (instruction-level parallelism): υπερβαθμωτοί επεξεργαστές (superscalar), VLIW, εκτέλεση εκτός σειράς, μετονομασία καταχωρητών, εικαζόμενη εκτέλεση (speculative execution), πρόβλεψη διακλαδώσεων (branch prediction). Συστήματα με πολλαπλούς επεξεργαστές (clusters). Απόδοση επεξεργαστών. Τεχνολογίες κύριας μνήμης. Συστήματα εισόδου-εξόδου. Μονάδα επεξεργασίας γραφικών (Graphics Processing unit – GPU).
Βιβλιογραφία